De Zaak Cultuur – Dataïsme (NL)

Elke organisatie die een digitale transformatie inzet, begrijpt dat ze vroeg of laat in data moeten investeren. Het cliché luidt dat data de nieuwe olie is. Geldt dit ook in de cultuursector? En zo ja, wie zijn de dataïsten daar? We stellen er enkele aan u voor: Saskia Scheltjens, head of research in het Rijksmuseum en Emilie Nenquin, die de VRT op enkele jaren tijd data-driven maakte. Wat kunnen we van hen leren? En hoe verzoen je de zogenaamde filterbubbel met het smaakverbredend aspect van cultuur?

Lees hier het interview met Saskia Scheltjens.

Op 2, 3 en 4 december vindt ‘De Zaak Cultuur’ plaats, een initiatief van 13 organisaties die stilstaan bij de toekomst van de cultuursector. Op Media & Culture Fast Forward werken we verder op drie grote uitdagingen: digitalisering, financiële veerkracht en groeikansen.

Curator

Debbie Esmans, Fredo De Smet

Moderator

Tom Van de Weghe

di 15.1210:30 — 11:30